Všeobecné obchodné podmienky

pre kúpne zmluvy uzatvárané na diaľku prostredníctvom elektronického systému

Článok 1

Všeobecné ustanovenia

  1. Predávajúci je obchodnou spoločnosťou, ktorej jedným z profilových predmetov činnosti je kúpa tovaru na účely jeho predaja konečnému spotrebiteľovi (maloobchod) ako aj iným prevádzkovateľom živností (veľkoobchod).
  2. Predávajúci je zároveň prevádzkovateľom internetového obchodu, ktorý je prevádzkovaný na doménewww.bisaudio.sk (ďalej len „internetový obchod“).
     
  3. Označenie predávajúceho je:
    obchodné meno:
    BIS audio, s.r.o.
    sídlo: Na Štepnici 9657/1, 960 01 Zvolen
    IČO: 36 037 249
    IČ DPH: SK2020068622
    zápis: obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel Sro, vložka č. 6028/S
    mail: bisaudio@bisaudio.sk
    telefón: 045/54 00 703
    fax: 045/54 00 704
  4. Kupujúci je fyzická alebo právnická osoba, ktorá prejavila vôľu vstúpiť do obchodno-záväzkového vzťahu s predávajúcim s tým, že práva a povinnosti zmluvných strán pri kúpe tovaru prostredníctvom internetového obchodu sa budú riadiť obsahom Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho (ďalej len „VOP“).
  5. VOP platia pre nákup v internetovom obchode prevádzkovanom predávajúcim.
  6. VOP bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho, ktorým je spotrebiteľ, alebo podnikateľský subjekt, ktorý nie je spotrebiteľom. Spotrebiteľom sa rozumie každá fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej, obchodnej činnosti, zamestnania alebo povolania(t.j. osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby len pre osobnú potrebu, alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti). Spotrebiteľskou zmluvou sa rozumie každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ (BIS audio, s.r.o.) so spotrebiteľom.
  7. VOP sú súčasťou každej uzavretej kúpnej zmluvy medzi predávajúcim na jednej strane a kupujúcim na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy sú uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP, zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z.z. ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru“). Ak je zmluvnou stranou podnikateľský subjekt, ktorý nie je spotrebiteľom, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom (ďalej len „Obchodný zákonník“), všetky zákony v znení ich neskorších predpisov.
  8. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľ (resp. podnikateľský subjekt, ktorý nie je spotrebiteľom), je podnikateľ, ktorý nakupuje výrobky alebo užíva služby za účelom svojho podnikania, resp. obchodovania s týmito výrobkami alebo službami. Tento kupujúci sa riadi VOP v rozsahu, ktoré sa ho týkajú a Obchodným zákonníkom.
  9. Tovarom sa na účely prevádzkovania internetového obchodu rozumejú všetky produkty uvedené v ponuke v platnom prehľade tohto internetového obchodu.
  10. V ponuke/prehľade internetového obchodu sa nachádza aj tovar (produkty) tzv. II. akosti, ktorý zákazníci vrátili v zákonom stanovenej lehote 14 kalendárnych dní, príp. používaný tovar. Ide teda o tovar rozbalený, v niektorých prípadoch s poškodeným obalom, v niektorých prípadoch je tovar mnohokrát použitý, alebo prípadne s drobnými estetickými vadami. V ponuke internetového obchodu sa nachádza tiež tovar, ktorý bol vystavovaný/prezentovaný na technologických výstavách alebo vystavovaný vo výkladoch v predajniach, avšak ktorý je plne funkčný a bez technických závad. Pri každom výrobku v ponuke internetového obchodu je uvedená podrobná informácia (vrátane fotografií), v akom stave sa konkrétny tovar (produkt) nachádza, vrátane záručnej doby, ktorá sa na tovar vzťahuje.
  11. Orgánom dozoru je:

 

 

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj

odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa

so sídlom Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1

tel. č.: 048/412 49 69-71

fax č.: 048/4124 693

Článok 2

Objednávanie tovaru

  1. Kupujúci je oprávnený vykonať objednávku tovaru, ktorý sa nachádza v ponuke internetového obchodu prostredníctvom nákupného košíka. Objednávku podľa prechádzajúcej vety je možné vykonať iba na tovar, pri ktorom je v internetovom obchode umiestnené tlačidlo s logom nákupného košíka s označením „KÚPIŤ“ na červenom podklade, prostredníctvom ktorého je možné vložiť tovar do nákupného košíka. Týmto spôsobom je možné objednať iba tovar, ktorý je predávaný v internetovom obchode za kúpnu cenu v sume do 4.000,00 EUR s DPH za jednu položku a celkovú kúpnu cenu v sume do 9.000,00 EUR s DPH za všetky položky nachádzajúce sa v nákupnom košíku. Aktuálnou ponukou tovaru vrátane ceny je predávajúci viazaný.
  2. Kupujúci vykoná objednávku výberom tovaru (určeného čo do množstva a druhu) a následným riadnym vyplnením objednávkového formulára, ktorý elektronicky odošle predávajúcemu. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých požadovaných údajov a náležitostí.
  3. Odoslaním objednávkového formulára predávajúcemu, kupujúci prejavuje súhlas s týmito VOP a potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru. Po odoslaní objednávky kupujúcim, mu obratom príde automaticky generované oznámenie o prijatí/doručení objednávky, ktoré však nie je právne záväzné do momentu potvrdenia objednávky predávajúcim podľa nasl. odseku.
  4. Predávajúci je oprávnený vykonať potrebné úkony za účelom overenia pravdivosti, správnosti a úplnosti údajov uvedených v objednávkovom formulári. Ak nevzniknú žiadne pochybnosti o pravdivosti, správnosti a úplnosti údajov, predávajúci bez zbytočného odkladu potvrdí objednávku tým, že kupujúcemu prostredníctvom e-mailu uvedeného kupujúcim v jeho objednávke, odošle oznámenie o potvrdení objednávky. Odoslaním oznámenia o potvrdení objednávky kupujúcemu vzniká medzi kupujúcim a predávajúcim kúpna zmluva.
  5. V prípade, ak kupujúcemu nebude doručené oznámenie o potvrdení objednávky, považuje sa elektronická objednávka kupujúceho za vyplnenú nesprávne a predávajúci ju neakceptuje a teda nie je ňou viazaný.
     

Článok 3

Stornovanie objednávky

  1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať svoju objednávku) aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa Článku 6 VOP.
  2. Predávajúci má právo stornovať objednávku, ak z dôvodu vypredania alebo nedostupnosti tovaru, ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať objednaný tovar kupujúcemu v určenej lehote dodania, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne inak. Predávajúci má tiež právo stornovať objednávku aj v prípade, ak kupujúci neodpovedá na e-mail, alebo ho predávajúci nemôže telefonicky zastihnúť, po dobu viac ako troch pracovných dní za sebou. Ustanovenie Článku 4 ods. 7 VOP tým nie je dotknuté.
     

Článok 4

Platobné podmienky

  1. Ceny tovarov, ktoré sa nachádzajú v ponuke internetového obchodu sú uvedené v mene Euro je k ním pripočítaná príslušná sadzba DPH v zmysle platných predpisov, ale v cene nie sú zahrnuté náklady na prepravu/dodanie tovaru.
  2. Kupujúci si môže tovar prísť vyzdvihnúť aj osobne, a to na mieste určenom predávajúcim v oznámení o potvrdení objednávky, v takom prípade kupujúci poštovné, resp. náklady na dopravu tovaru neplatí, alebo mu môže byť tovar odoslaný, pričom výber jednej z možností kupujúci vykoná riadnym vyplnením objednávkového formulára.
  3. Kupujúci môže cenu za tovar zaplatiť jednou z nasledujúcich možností:a)v hotovosti pri prevzatí tovaru na mieste určenom predávajúcim,b)platobnou kartou na mieste určenom predávajúcim,c)platbou na dobierku (poplatok 1 EUR),d)platbou na účet na základe predfaktúry,e)platobnou kartou cez internet prostredníctvom platobnej brány Tatra banka a.s.
  4. Príslušný daňový doklad o zaplatení (faktúra) je súčasťou dodávky tovaru.
  5. V prípade, že tovar bude odosielaný na dobierku je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu za tovar kúpnu cenu, vrátane nákladov za prepravu/dodanie, a to pri prevzatí tovaru. Predávajúci dodá tovar kupujúcemu prostredníctvom pošty (náklady v sume do 0,499kg 1,8 EUR a od 0,500kg do 0,999kg 2,5 EUR v SR), alebo poštového kuriéra (náklady v sume do 10kg 7,2,- EUR, od 10kg do 20kg 9,6 EUR, od 20kg do 30kg 12,0 EUR, od 30kg do 40kg 14,4 EUR a od 40kg 18 EUR v SR). Pri dobierke je prirátaný poplatok 1 EUR.
  6. Obchodné podmienky a náklady na prepravu/dodanie tovaru mimo SR, do členských štátov EÚ, zašle predávajúci kupujúcemu na základe jeho žiadosti prostredníctvom e-mailu.
  7. Predávajúci je kedykoľvek aj bez udania dôvodu oprávnený odoprieť dodať objednaný tovar kupujúcemu, a to až do momentu úplného zaplatenia celej kúpnej ceny.
  8. V prípade, ak celá kúpna cena nebude zaplatená riadne a včas, má predávajúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tým nie je dotknutý nárok predávajúceho na úhradu nákladov na dopravu špecifikovaných v tomto článku a ani nárok predávajúceho na náhradu škody.
  9. V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.
     

Článok 5

Dodacie podmienky

  1. Predávajúci je povinný dodať tovar kupujúcemu v mieste, ktoré určuje kúpna zmluva, a to v lehote uvedenej v oznámení o potvrdení objednávky. Pokiaľ dodacia lehota nebude v potvrdení objednávky uvedená, tak vždy najneskôr do 30 dní od odoslania oznámenia o potvrdení objednávky kupujúceho predávajúcim. Túto max. dodaciu lehotu kupujúci bez výhrad akceptuje.
  2. V prípade, ak nejde o osobný odber tovaru kupujúcim, predávajúci odošle tovar kupujúcemu v dostatočnom predstihu, aby bola lehota dodania tovaru dohodnutá podľa predchádzajúceho odseku dodržaná. V prípade, ak tovar z akéhokoľvek dôvodu v uvedenej lehote nie je možné odoslať, upovedomí o tom predávajúci kupujúceho najneskôr v oznámení o potvrdení objednávky, s čím kupujúci súhlasí. Lehotou uvedenou v oznámení o potvrdení objednávky je predávajúci viazaný.
  3. Predávajúci si splní svoju povinnosť dodať tovar kupujúcemu tým, že ho odošle prostredníctvom pošty, alebo poštového kuriéra kupujúcemu, alebo ho odovzdá prvému prepravcovi na prepravu tovaru kupujúcemu.
  4. Pri doručení zásielky kuriérom je kupujúci povinný skontrolovať zásielku - jej prípadné poškodenie a úplnosť. Pri doručení kuriérom musí kupujúci spísať reklamačný protokol na mieste o poškodenom/porušenom balení zásielky. V prípade, že zásielka je poškodená a po kontrole obsahu zásielky je zistené, že obsah zásielky nezodpovedá obsahu faktúry/objednávky, alebo jej obsah je poškodený (iným spôsobom ako bolo špecifikované v ponuke daného tovaru na stránke internetového obchodu), je kupujúci povinný túto skutočnosť zapísať v prítomnosti kuriéra do škodového zápisu. Pri nesplnení vyplnenia škodového zápisu, dodatočné reklamácie nebudú akceptované. Kupujúci je povinný uschovať obalový materiál zásielky až do ukončenia šetrenia príčin vzniknutej škody.
  5. Kupujúci je povinný ihneď po doručení zásielky tovar úplne vybaliť a zistiť, či nie je mechanicky poškodený (iným spôsobom ako bolo špecifikované v ponuke daného tovaru na stránke internetového obchodu) a či obsah balenia zodpovedá fakturovanému/objednanému tovaru. V prípade, že obsah zásielky nezodpovedá fakturovanému/objednanému tovaru, alebo je tovar mechanicky poškodený (iným spôsobom ako bolo špecifikované v ponuke daného tovaru na stránke internetového obchodu, avšak bez známok poškodenia samotnej zásielky, na čo sa vzťahuje ods. 4), je kupujúci povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť predávajúcemu do dvoch pracovných dní od prevzatia tovaru, inak dodatočné reklamácie zo strany kupujúceho nebudú akceptované. Kupujúci je povinný uschovať obalový materiál zásielky až do ukončenia šetrenia príčin vzniknutej škody.
  6. Kupujúci je informovaný zo strany predávajúceho o odoslaní tovaru v deň jeho odoslania. Kupujúci je povinný zabezpečiť bezproblémové prevzatie tovaru, najmä tým, že v dňoch plánovaného doručenia bude dostupný aspoň na telefónnom čísle určenom pre doručenie, alebo prítomný na adrese doručenia. Pokiaľ túto povinnosť nie je možné splniť, je kupujúci bezodkladne povinný informovať predávajúceho a dohodnúť sa s ním na náhradnom termíne doručenia, alebo určiť náhradnú poverenú osobu, ktorá povinnosť prevzatia tovaru splní za pôvodného príjemcu zásielky.
     

Článok 6

Osobitné ustanovenia

  1. Kupujúci, ktorý vo vzťahu k predávajúcemu vystupuje ako spotrebiteľ, je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy za podmienok uvedených v Zákone o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, a to do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim (spotrebiteľom) okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
  2. a)tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa
  3. b)dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, alebo ak sa
  4. c)tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
     
  5. Kupujúci má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa ods. 1 tohto Článku, tovar rozbaliť a odskúšať, a to spôsobom, ktorý je obvyklý pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t.j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru, nemá však právo začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť predávajúcemu (tovar použitý vo väčšom rozsahu ako postačuje na jeho odskúšanie vrátiť nemožno, ak predávajúci nerozhodne v konkrétnom prípade inak). Poškodenie obalu a tovaru samotného bude predávajúcim akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu (poškodeniu) pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto VOP nebolo možné zabrániť, t.j. také ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania s tovarom, potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
  6. Odstúpením kupujúceho od kúpnej zmluvy uskutočneným v súlade s týmito VOP a prísl. zákonmi, sa zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný prevziať dodaný tovar späť a vrátiť kupujúcemu najneskôr v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, cenu zaplatenú kupujúcim za tovar, vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru alebo služby, a to bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim, pokiaľ sa kupujúci s predávajúcim nedohodnú inak. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci len v tom prípade, ak tovar plne zodpovedal kvalitatívnym požiadavkám a nebol vadný (iným spôsobom ako bolo špecifikované v ponuke daného tovaru na stránke internetového obchodu). Predávajúci však nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady, nie je predávajúci povinný kupujúcemu vrátiť skôr ako mu je doručený/vrátený tovar, alebo nie skôr ako mu zákazník hodnoverne preukáže, že predávajúcemu zaslal tovar späť.
  7. Kupujúci je povinný v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar predávajúcemu alebo ho odovzdať predávajúcemu (alebo osobe poverenej predávajúcim), a to bez ohľadu na to, či tovar bol použitý alebo má vady, ktoré spotrebiteľ nespôsobil; primeraná starostlivosť o tovar však musí byť vždy zachovaná.
     
  8. Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného na poštovú adresu predávajúceho uvedenú v Článku 1 ods. 3 VOP. Formulár na odstúpenie od zmluvy sa nachádza na internetovej stránke predávajúceho. Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí obsahovať identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, a spôsob, akým má predávajúci vrátiť sumu uhradenú za vracaný tovar - číslo účtu a/alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom, vrátane celej dokumentácie, návodu, dokladu o zaplatení, a pod. a v originálnom/pôvodnom obale.
  9. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je kupujúcim vôbec použitý a nachádza sa v originálne zapečatenom pôvodnom obale (v ktorom bol dodaný), a nie je (tovar a jeho obal) poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú celú kúpnu cenu za tovar uvedenú v záväznom akceptovaní objednávky alebo v lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim, ak sa kupujúci s predávajúcim nedohodnú inak. Rovnaký postup platí aj v prípade, že tovar síce bol kupujúcim rozbalený a použitý, avšak nie sú na ňom viditeľné žiadne stopy používania (nad rámec vykonania nevyhnutného odskúšania v zmysle ods. 2 tohto článku), nemá žiadne vady (okrem takých, ktoré boli špecifikované v ponuke daného tovaru na stránke internetového obchodu) a po skompletizovaní tovaru, jeho obalu a príslušenstva je možné tovar opätovne predať.
  10. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp. právajúci má právo požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru.
     
  11. V súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru nemôže kupujúci odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
  12. a)poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby;
  13. b)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa;
  14. c)predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze;
  15. d)predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovo obrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil;
  16. e)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
  17. f)predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
  18. g)poskytovanie elektronického obsahu inak, ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ pred začatím poskytovania elektronického obsahu vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
     

Článok 7

Reklamačné podmienky

  1. 1.Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci počas záručnej doby, avšak s výnimkou vád špecifikovaných v ponuke daného tovaru na stránke internetového obchodu, tzn. pri tovare, ktorý bol používaný alebo opravovaný, predávajúci nezodpovedá za vady vzniknuté takýmto jeho použitím alebo opotrebením a pri tovare, ktorý je predávaný za nižšiu cenu ako je cena nového tovaru, nezodpovedá predávajúci za vady, pre ktoré bola takáto nižšia cena stanovená/dohodnutá. Záručná doba pri nepoužitom/nevystavovanom tovare je 24 mesiacov. Záručná doba pri použitom/vystavovanom tovare je 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim. Vyhlásením v záručnom liste (ak je vydaný) vydanom kupujúcemu môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej zákonom a týmito VOP, pričom podmienky a rozsah takej záruky určí v tomto záručnom liste. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie, mechanické poškodenie tovaru a pod. V prípade reklamácie predávajúci nezodpovedá za príp. stratu dát, respektíve za škodu spôsobenú stratou dát, ktoré boli uložené v reklamovanom tovare. Kupujúci si je povinný pred reklamáciou dáta sám zálohovať.
  2. 2.Záručný list (v prípade jeho vydania) obsahuje označenie predávajúceho (obchodné meno predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto podnikania, IČO), obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby vzťahujúcej sa na konkrétny tovar a údaje potrebné na uplatnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti (alebo ak nebol dodaný spolu s tovarom), nespôsobuje to neplatnosť záruky.
     
  3. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu v sídle predávajúceho u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom môže uplatniť reklamáciu tovaru prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý sa nachádza na internetovej stránke predávajúceho.
  4. Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach podľa všeobecného predpisu; na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv kupujúci uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
  5. Pri predkladaní tovaru na záručnú opravu musia byť splnené nasledovné podmienky zo strany kupujúceho:
  6. a)je predložený originálny záručný list (pokiaľ bol dodaný spolu s tovarom),
  7. b)je predložený doklad o zaplatení,
  8. c)tovar spĺňa všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste, resp. v týchto VOP,
  9. d)kupujúci podrobne uvedie aké vady má tovar.
  10. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu - spotrebiteľovi ihneď, ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
     
  11. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim.
  12. V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Subjektom príslušným na alternatívne riešenie sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, Prievozská 32, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27 alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  13. Ostatné podmienky reklamácie neupravené týmito VOP, sa riadia podľa platného Reklamačného poriadku predávajúceho, ktorý je sprístupnený na webovej adrese internetového obchodu a prísl. zákonov.

Článok 8

Prechod vlastníckeho práva a nebezpečenstva škody na tovare

  1. Zmluvné strany sa dohodli, že vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až úplným zaplatením kúpnej ceny.
  2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho dodaním tovaru.

Článok 9

Spätný odber elektrospotrebičov

  1. Konkrétna výška príplatkov a miesta pre spätný odber použitých elektrozariadení je možné nájsť na webových stránkach organizácie, ktorá prevádzkuje kolektívne systémy pre oddelený zber, spätný odber, spracovanie, využitie a odstránenie elektrozariadení a elektroodpadu, a to na doméne www.sewa.sk.
     

Článok 10

Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci ani kupujúci nezodpovedá za oneskorené plnenie svojich záväzkov vyplývajúcich z VOP, ak takéto oneskorenie bolo spôsobené vis maior - „vyššou mocou“, alebo okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť, a takáto strana má právo na primerané predĺženie lehôt pri plnení svojich záväzkov.
  2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. VOP nadobúdajú platnosť dňom ich sprístupnenia na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
  3. VOP nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu už odoslaním elektronickej objednávky podľa Článku 2 ods. 3 VOP.
     

VOP sú platné od 15.12.2021.